Untitled Document
 
 
 
  2018 Aug 18

----

06/12/1439

----

27 مرداد 1397

 

تبلیغات

حدیث

 

رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرمودند:
(اقتدوا باللذين من بعدي ،أبي بكر وعمر). 
 «به دو نفری که پس از من هستند، (یعنی) ابوبکر و عمر، اقتدا کنید» 
صحيح سنن الترمذي: ألباني (3/200 )

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

سياست>مفاهيم و اصطلاحات سياسي>تروریسم > واژه تروريسم و ارهاب در اوراق تاريخ

شماره مقاله : 1062              تعداد مشاهده : 1350             تاریخ افزودن مقاله : 21/7/1388

واژه تروريسم و ارهاب در اوراق تاريخ

 
اگر به اوراق تاريخ نگاه كنيم در مي‌يابيم كه بشريت از آغاز دوره‌هاي زندگي خويش دچار كشمكش‌هاي بوده كه جهت هاي اطراف كشمكش را ظالم و مظلوم،  استعمارگر و مستعمره،  زورگوي و كم‌زور، ‌مستكبر و مستضعف، ‌حق و باطل،  مسلمان و كافر وغيره تشكيل داده است كه تا امروز ادامه داشته و تا قيام قيامت ادامه خواهد داشت، ‌در جريان اين كشمكش ها حرف اول را ستمگران،  ظالمان، ‌استعمارگران،  مستكبرين،  طواغيت و لشكريان شيطان مي زنند و با ارتكاب انواع جرايم،  ظلم،  ستم،  بي عدالتي،  تجاوز،  خود را حق به جانب معرفي داشته طرف مقابل خويش را شرير،  مرتد،  خائن،  مفسد،  جنايت پيشه،  ارهابي،  تروريست،  اشرار و برمــچي معرفي مي نمايند.

فرعون قوم بني اسرائيل را به بندگي خود كشانيده فرزندان شان به قتل رسانيده و دختران شان را بخاطر استفاده هاي نا مشروع خويش زنده مي ماند و انواع ظلم وستم را بر آنها روا مي داشت تا آنكه خداوند موسي و هارون (عليهما السلام) را فرستاد تا بني اسرائيل را از بندگي فرعون نجات داده به بندگي خداوند در آرند و دين برحق الهي را برايشان ابلاغ نمايند.

فرعون حضرت موسي وهارون را ساحر وجادوگر خوانده عليه آنها به تبليغات مي پردازد و رو به سوي مردم نموده مي گويد:  موسي و هارون آمده‌اند تا شما را از دين تان بگردانند و فساد را در ميان شما رايج سازند .

فرعون زير عنوان دفاع از دين و مقابله با فساد مردم را عليه موسي وهارون تحريك مي نمايد .
در هر عصري سردمداران نظامهاي طاغوتي و فرعوني يك سان بوده ويك نوع سياست را عنوان كرده و مي كنند چنانچه در عصر حضرت محمد مصطفي(ص) كه مردم در جاهليت قرار داشت و دختران شان را زنده بگور مي كردند و خدايان ساخته دست خويش را از چوب،  سنگ،  خرما وغيره مورد پرستش وعبادت قرار داده از آنها كمك و استعانت مي خواستند،  وقتي حضرت محمد(ص) كه افضلترين پيغمبران الهي است بخاطر نجات دختران شان از زنده بگور شدند و رهايي مردم از ظلمت، ‌شرك و كفر به پيغمبري مبعوث مي شود ومردم را به عبادت خداي واحد ويگانه فرا خوانده براي غلام ها و برده ها حق انسانيت را و زندگي را اعلام ميدارد فرعون زمان ابوجهل در برابر دعوت پيغمبر به پا شده مردم را عليه رسول خدا تحريك نموده او را به ديوانگي،  جادوگري و ساحري وارتداد از دين آبايي اش متهم نموده و خود را در مقابله اش با پيغمبر خدا برحق تلقي مي نمايد به حدي كه دست ها را به طرف آسمان بلند نموده دعا مي كنند كه:  اي خدا يا اگر محمد واقعاً پيغمبر برحق توست و ما وي را نمي پذيريم پس از آسمان بر ما سنگ بباران و ياما را به عذاب درد ناكي مجازات كن .

از تاريخ گذشته اگر صرف نظر كنيم به تاريخ معاصر خود وكشور خويش نگاهي باندازيم مي بينيم كه روسها در رأس اتحاد شوروي سابق با تمام نيرو وقوت شان كشور مارا مورد هجوم نظامي خويش قرار داده و بيش از يك ونيم مليون از ملت مظلوم وبي گناه مانرا شهيد كرده و همه آبادي هاي وطن مارا به خاك برابر نمودند هجوم قواي شوري زير عنوان كمك با افغانان و مقابله با امپرياليزم در معرض اجراء قرار گرفت، ‌مبارزين مسلماني كه از ميان مردم خويش برخاسته و بخاطر دفاع از دين،  ننگ،  ناموس، خاك،  سرزمين و استقلال كشور خويش مي رزميدند به نامهاي اشرار،  بزمچي، ‌اخوان الشياطين،  فساد پيشه، ‌باغي،  واجب القتل و مباح الدم معرفي گرديدند .

خداوند بندگان مومنش را فرمان مي دهد كه شما نيرو وقوت و وسايل جهاد ومبارزه‌تان را خلاف كفار و متجاوزين آماده نمائيد تا دشمنان خدا و دشمنان خود را با آن بترسانيد (ترهبون به عدوالله وعدوكم) در اين جزء آيه قرآن كريم ازكلمه ارهاب مورد استفاده قرار گرفته كه به معناي ترساندن دشمنان خدا ومسلمانان است،  كلمه ارهاب واژه مقدس واسلامي است كه هر مسلمان مسئوليت دارد تا دشمن خود وخداي خويش بتر ساند تا از هجوم و تجاوزشان دين،  مال و جان خويش را حفاظت نمايند .
دشمنان اسلام ومسلمين از معناي ارهاب را در زبان دري به تروريزم تعبير نموده و تعبير عربي تروريزم ارهاب است.
دشمن ميخواهد با عنوان كردن ارهاب، ‌تروريزم،  بنياد گرا عليه اسلام، جهاد،  مجاهدين نشانه رفته مردم مومن ومسلماني را كه در دفاع از اسلام و ارزش هاي اسلامي،  حيثيت، ‌عزت و شرف مسلمانان وامت اسلامي كمر همت مي بندند در اذهان مردم كوبيده و واژه هاي اسلامي را سؤ تعبير وتفسير نموده ناآگانه مردم را به كفر و بي ديني سوق دهند.
امروز رژيم ها و قدرتهاي استكباري سعي مي ورزند تا مخالفين خود را با تسميه ارهابي، ‌تروريست، ‌اشرار، ‌بزمچي و غيره در ذهنيت هاي عامه بد معرفي داشته موقف برحق شان را نا حق جلوه دهند.
تبليغات عليه اسلام، ‌جهاد، ‌قتال، ‌ارهاب نمي تواند در سطح ملت هاي مسلمان و امت اسلامي كارگر واقع شده و مردم از مواضع وعملكر هاي باطل ستمگرانه كفار چشم بپوشند. بنا به وعده هاي الهي لشكر طاغوت شكست خورده مسلمانان گرچه اندك باشند پيروز مي شود و آينده در قلمرو اسلام خواهد بود.

نويسنده: "عقاب"
مصدر: سايت نوار اسلام
IslamTape.Com

 

 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

از محمّد بن عقيل بن ابي طالب روايت است: علي رضی الله عنه براي ما سخنراني كرد و گفت: اي مردم! شجاع‌ترين مردم كيست؟ گفتيم: شما، اي امير مؤمنان! گفت: ابوبكر صديق رضی الله عنه شجاع‌ترين مردم است، در روز جنگ بدر ما براي رسول الله صلی الله علیه و سلم سايه‌باني درست كرده بوديم، گفتيم: چه كسي در كنار پيامبر صلی الله علیه و سلم از ايشان نگهباني مي‌کند تا كسي از مشركان به او نزديك نشود؟ كسي جز ابوبكر براي نگهباني نايستاد، او بود كه با شمشير از غلاف كشيده كنار سر مبارك او ايستاده بود، هرگاه كسي مي‌خواست به رسول الله صلی الله علیه و سلم نزديك شود ابوبكر با شمشيرش جلوي او را مي‌گرفت و من خودم (علي) ديدم كه مشركان گلوي رسول الله صلی الله علیه و سلم را گرفته‌اند و تكان مي‌دهند و مي‌گويند: تو همان كسي هستي كه معبودان را‌ يكي دانسته‌اي، سوگند به خدا كسي جز ابوبكر رضی الله عنه به ‌او نزديك نشد، در آن زمان ابوبكر دو گيسوي بلند داشت، در حالي كه با سرعت مي‌آمد گيسوانش را كنار مي‌زد، آمد و گفت: واي بر شما! آيا مردي را مي‌كشيد كه مي‌گويد: پروردگارم الله ‌است و برايتان از جانب پروردگارش آيات و نشانه‌هاي واضح و و روشن آورده‌است! در آن روز ‌يكي از دو گيسوي ابوبكر كنده شد. راوي می‌گويد: علي مخاطبان را سوگند داد كه ‌آيا نزد شما مؤمن آل فرعون بهتر بوده ‌يا ابوبكر؟ مردم چيزي نگفتند، علي گفت: سوگند به خدا ابوبكر از مؤمن آل فرعون بهتر است، آن مرد که ايمانش را پوشيد، خداوند او را ستود. امّا ابوبكر جان و خون و مالش را در راه خدا فدا كرد(المستدرک(3/67)صحیح است برشرط مسلم و ذهبی موافق آن است).

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 416
دیروز : 6418
بازدید کل: 9417420

تعداد کل اعضا : 614

تعداد کل مقالات : 11212

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010